اتنا

سالاری

اتنا

سالاری

ازدواج موفق

- شخصیت (شوخ و بذله گو، جدی، متین و ...)

مثال: اگر شما شخصیتی شوخ طبع داشته باشید و همسر شما انسانی جدی باشد، ممکن است در آینده مشکل ایجاد کند.

2- هوش

اگر شما هوشی داشته باشید که تقریباً همه چیز را متوجه می شوید و همسرتان خیلی چیزها را متوجه نشود و بلعکس، چیزهایی را متوجه شود و بگوید که شما از آن سر درنیاورید، مشکل ساز است.

3- منش (رفتار و صداقت فرد)

اگر همسر شما به شما حرفی را بزند و بعد خلاف آن حرف را در نبود شما انجام دهد، چه احساسی پیدا می کنید؟

4- ارزشهای مشترک

شما اصلا فوتبال دوست ندارید و نه اینکه دوست ندارید، بلکه آنرا چیز بیهوده و بیخودی می دانید در حالیکه همسر شما باید از تمامی نتایج مسابقات فوتبالی آگاه باشد. و قس علی هذا

5- مذهب

شما اهل نماز شب باشید ولی همسر شما نه اینکه نمازهایش قضا می شود بلکه به آنها به دید کارهای بیهوده می نگرد.

6- خانواده طرف مقابل از نظر اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و تحصیلات باید با خانواده شما تقریباً در یک سطح باشند.

اقتصادی: شما در زمان بچگی و الان در خانواده متوسطی بزرگ شده اید و به عمرتان رستوران نرفته اید ولی همسر شما در خانواده مرفهی بزرگ شده و اصلا نمی داند غذای خانگی چیست و قس علی هذا.

اجتماعی: مردم محله شما ، خانواده شما را در محله بنام  حاج احمد می شناسند ولی اگر در محله همسرتان بروید و از خانواده آنها در محله پرسجو کنید آنها را با نام مستعار حسن بی کله می شناسند.

فرهنگی: شما در خانواده ای بزرگ شده اید که در طول عمرتان حتی یک فحش نشنیده اید ولی همسرتان در خانواده ای بزرگ شده است که همدیگر را با فحش صدا می زنند .وای به زمانیکه دعوایشان شود!

تحصیلاتی: شما در خانواده ای هستید که پدر لیسانس، مادر دیپلم ، خواهر و برادر همه لیسانس ولی همسرتان در خانواده ای است که همه دیپلمند و خودش فوق دیپلمه و به شما قول داده که به زودی فوق دکتراش هم بگیره!!!.

7- تیپ

شما خیلی اهل حجاب و عفت و پاکی هستید و چادر می پوشید ولی همسرتان از شما می خواهد که فکلی! شال به سر و شلوار برمودایی بپوشید و در مجامع حاضر شوید!.

8- اهداف یک سویه

یکی از اهداف شما این است که دور دنیا را بگردید ولی همسر شما اصلا از چنین گردشهایی خوشش نمی آید که هیچ بلکه تا پارک محله هم حوصله شو نداره!

9- فرزند داری

شما آرزوی یه پسر کاکل زری دارید در حالیکه همسر شما می گه تا 59 سالگی نمی خواد بچه دار شیم!!!.

10- خود بودن

همیشه دلش می خواد تیپش مد باشه ، همیشه دلش می خواد مدل موی مایکل جکسون رو داشته باشه و هزاران عقاید جور وا جور که اصلا خودش رو در نظر نمی گیره و ارزش براش معنا نداره،  فقط می خواد ببینه دیگران چه می کنند اون هم فردا بره همون کار رو بکنه که در اینجا توصیه می کنم از ازدواج با افرادی که اهل مد هستند بپرهیزید که لزوما فاقد شخصیت خودی هستند.

افراد زیر خودشان نیستند:

1- همیشه به مملکت و مسئولین فحش می دهد.

2- به آینده بدبین است.

3- وقتی صدای پایش را می شنوید می خواهید از دستش بگیریزید.

4- شخصیت دیگران برایش معنا و مفهومی ندارد.

5- اهل مد و جدید بودن و دکور است و اصلا علایق خودش را مد نظر قرار نمی دهد.

11- مثبت بودن

ازش بپرس:"نظرت راجع به آینده چیه ببین چی جواب می ده". اگر اهل مطالعه مجله روزهای زندگی و از این جور منفی هاست، اصلا باهاش ازدواج نکنی!!!

12- تعهد به رشد شخصی

شما هزاران کتاب در زمینه رشد شخصی ات خوندی، می تونی هزار نوع غذا درست کنی، ولی ایشون اصلا یاد نداره یه چایی درست کنه چه برسه به هزار نوع غذای شما!!!

13- اعتماد بنفس

اینها نمونه ای از مواردی بود که در ازدواج مهم هستند.

هرچه این موارد را بررسی کنید و تفاهم داشته باشید می توانید به زندگیتان امیدوار باشید. چراکه تفاهم به منزله حساب پس انداز است و تضاد به منزله قرض و بدهی، حالا هرچی قرضهاتون بیشتر باشه، پرداختش وقت می بره.

قبل از ازدواج چشمهای خود را کاملا باز کنید و بعد از ازدواج ببندید، اینگونه می توانید زندگی ایده آل خودتان را به واقعیت تبدیل کنید.

زندگیتان سرشار از عشق الهی باد.
+ نوشته شده در  یکشنبه دهم شهریور 1387ساعت 11:5  توسط علی خیراندیش  |  آرشیو محبت ها

ازدواج موفق

برای ازدواج نکاتی لازم است که باید به آنها توجه شود:

اصولا بیشتر روانشناسان در این خصوصیت از ازدواج نظرات متفاوتی دارند که در اینجا بنده نظرات خودم را با توجه به نظرات ایشان می آورم.

1- سن: بهتر است که مرد بزرگتر از زن باشد بطوریکه هر دو یکدیگر را درک کنند. (ترجیحا 3 تا 7 سال)

علت:(زیرا زنان زودتر از مردان به بلوغ فکری و جنسی می رسند. شما می توانید یه دختر 15 ساله رو با یه پسر 15 ساله مقایسه کنید تا این امر براتون بیشتر روشن بشه، یک پسر 15 ساله شاید هنوز معنای درستی از ازدواج و خیلی چیزها برایش قابل درک نباشد ولی یک دختر 15 ساله کاملا برای ازدواج آماده است و حتی از نظر فکری نیز می تواند آماده باشد. اما به مرور زمان دختر رشد خودش را می کند و متوقف می شود ولی پسر همچنان رشد می کند.بطوریکه از رشد دختر جلو می زند و اینجا مشکل اساسی شروع می شود. به مرحله ای می رسد که مرد مسائلی را می فهمد که برای همسرش قابل درک نیست. مسئله ی دیگر اینکه خانمها بخاطر اینکه احساسی تر از آقایون هستند زودتر شکسته می شوند و این می تواند یک معضل بزرگی برای مرد باشد. زیرا مردها بنده و اسیر شهوت و زنها بنده و اسیر محبت. حال مرد وقتی ببیند که همسرش اینگونه شکسته شده که دیگر نمی تواند از لحاظ جنسی و سایر چیزها ارضایش کند به فکر همسر دوم و یا کارهایی خلاف می افتد که باعث از هم پاشیدن کانون گرم خانواده می شود.)

2- Vision : ویژن یا همان بینش فرد (دیدگاه) و استراتژی او خیلی خیلی مهم است که متاسفانه در ازدواج اصلا در نظر گرفته نمی شود و اقلا من در هیچ جایی این امر مهم را ندیدم.

علت: (توجه به ویژن یا دیدگاه می تواند جلوی بسیاری از مشکلات احتمالی را در آینده بگیرد و مانع اختلافات بزرگ در زندگی مشترک شود. شما فرض کنید که مردی ویژنش نسبت به خانمها درشت نیست و همش آنها را ناقص العقل یا کم هوش تلقی می کند، حالا اگر یک دختر در زندگی این مرد قرار بگیرد خودتان بهتر می دانید که چه فاجعه ای برای این دختر خانم پیش می آید و می تواند زندگیشان را فلج کند.)

3- ایمان : ایمان نقطه سرآغاز یک زندگی مشترک و آرام است.

علت: (مردی ایمان قوی به خدا و به دینش دارد ولی زن اصلا به )

4- انسجام شخصیت: متکی نبودن به نفس و انجام درست کارها

علت: (مردی دارای انسجام شخصیت است، او مقید به انجام کارهای دینی و مذهبی و سایر کارهای زندگی اش است. حال با زنی ازدواج می کند که فاقد این خصوصیت است و مقید به کاری نیست. مرد صبح زود از خواب بیدار می شود برای نماز و شروع روزی دیگر ولی زن نه اینکه به نمازش اهمیتی نمی دهد بلکه هر روز تا ظهر می خوابد.)

البته مسائل دیگری هم هست که ان شاالله در پستهای آینده برایتان خواهم نوشت.

نکته دیگر اینکه گروه فکر برتر در حال مصاحبه با انسانهای موفق در هر زمینه ای مخصوصا انسانهای موفق در ازدواج است. و به زودی متون مصاحبه را در وبلاگ قرار خواهیم داد.

لطفا برای اطلاع از مصاحبه عضو خبرنامه شوید.

+ نوشته شده در  جمعه شانزدهم فروردین 1387ساعت 17:22  توسط علی خیراندیش  |  آرشیو محبت ها

بنام مهربان ترین مهربانان

سلام، دوباره این توفیق را داشتیم تا در خدمت شما دوستان و فرهیختگان باشیم. در این مقاله تصمیم دارم تا در مورد یک موضوع مهم بنام ازدواج صحبت کنم. خداوند تمام انسانها را با احترام و اکرام آفرید. او امانتی را به همه کائنات تقدیم کرد، که حتی کوه ها و آسمان با آن همه عظمت از تقبل آن سر باز زدند. اما هنگامی که این امانت را به انسان عرضه داشت، انسان اولین موجودی بود که آن را با جان دل قبول کرد و آن امانت چیزی نبود جز اختیار. همه ما انسانها در زندگی دارای موهبتی الهی بنام اختیار هستیم. و می توانیم کارهای خود را با اختیار کامل به انجام برسانیم و به اختیار خود انتخاب داشته باشیم که یکی از آن انتخاب ها انتخاب همسر آینده است. انتخاب شریک زندگی و انتخاب فردی که بتوانیم زندگی خود را با او به اشتراک بگذاریم. اما آیا باید هر که را که دارای چشم و ابروی زیبا بود و به ما لبخند زد، آنرا به عنوان همسر خود انتخاب کرد؟ حال در این شماره چند نکته مهم راجع به ازدواج موفق و یافتن عشق واقعی را با شما دوستان عزیزم در میان می گذارم: قبل از همه اینها باید یک نکته بگویم و آن اینکه عاشق شو! اولین شرط موفقیت در عشق، عاشق شدن است و اولین کسی که باید عاشق آن شوی، خودت هستی! ، پس هم اکنون با صدای بلند چند مرتبه تکرار کن که من انسان عاشقی هستم. معیارهای اصلی برای ازدواج موفق:

۱- شخصیت: شخصی را برای همسر بودن انتخاب کنید که دارای شخصیتی چون شخصیت خودتان باشد. مثلاً پسری که شوخ طبع و بلند پرواز است، اگر با دختری جدی و کوته بین باشد زندگی چندان جالبی را نخواهند داشت.

۲- وضع ظاهر: همیشه کسی را برای خودتان انتخاب کنید که از نظر وضع ظاهر با شما سازگار باشد. مثلاً یک پسر با تیپ امروزی بهتر است با دختری ازدواج کند تا تیپس با تیپ آقا پسر سازگار باشد.

۳- هوش: این نکته مهم و اساسی است. من بارها در جلساتم شاهد این نکته بوده ام که پسری دیپلم می خواهد با دختری که در المپیاد قبول شده ازدواج بکند. البته شاید بگویید که این مدارک دلیل بر هوش نیست، اما مگر دختره از لحاظ سوادی بالاتر از پسره نیست؟ دختر خانم فردا در زندگی حرفهایی می زند که آقا پسر هنوز به گوشش نخورده و این می تواند معضل بزرگی برای هر دوی آنها باشد.

۴- خود بودن: این مبحث بسیار مهمی است که اجازه بدهید یک شماره فقط به همین موضوع بپردازیم، چرا که از حوصله این مقاله خارج است.

۵- معنویت: در زندگی خود تصمیم بگیرید که همسری را برای خودتان انتخاب کنید که از لحاظ معنوی قوی باشد. یعنی دارای ایمان قوی باشد. چراکه تجربه نشان داده است که اگر دختر و پسر دارای ایمان قوی باشند، در خیلی از مسائل می توانند با هم کنار بیایند.

 ۶- منش: همسری را برای خود انتخاب کنید که دارای روحیه و اخلاق صداقت باشد. برای شما قابل اعتماد باشد. اگر شما چند روز او را به حال خود رها کردید، مطمئن باشید که او هنوز هم خاطر خواهتان است. معمولاً در روزهای اول زندگی بحث I love you مطرح است. که این بحث فقط در روزهای اول زندگی است و وقتی چند صباحی می گذرد، انسانها جدیت خود را بروز کرده و ذات خود را نشان می دهند. پس تصمیم بگیرید اگر به کسی گفتید: I love you تا آخرین لحظه به گفته خود پای بند باشید تا بتوانید هم برای خود و هم برای همسر خود و هم برای دیگران قابل اعتماد باشید.

۷- فرزند: موضوع بسیار مهمی که در ازدواج نقش اساسی دارد ولی متأسفانه نا دیده گرفته می شود این است که زوجین اصلا به اینکه آیا می خواهند بچه دار شوند؟ کی می خواهند بچه دار شوند؟ چه تعداد فرزند مورد نظرشان است و حتی اسم آنها چیست توجهی نمی کنند و زمانی متوجه می شوند که باید برای بچه خود اسم تعیین کنند که این هم معمولاً باعث اختلافی بین زوجین می شود.

۸- تعهد: مهمترین مبحث این شماره تعهد داشتن در قبال ازدواج است. تعهد در چهار چیز مطرح است: الف) رشد شخصی ب) ارتباطات ج) آینده د) میل جنسی

الف) رشد شخصی: بعضی ها فکرشان این است که با ازدواج دیگر نمی توان درس خواند! نمی توان از لحاظ علمی رشد کرد! و حتی بعضی ها متأسفانه ازدواج را یک نوع مرگ برای خود تعبیر کرده اند، در حالیکه ازدواج می تواند تولدی دوباره باشد. اگر شما باورتان این باشد که با ازدواج کردن محدود تر می شوید، مطمئن باشید که همسری گیرتان می آید که واقعاً شما را محدود می کند، چراکه شما به آنچه می اندیشید تبدیل می شوید.

 ب) ارتباطات: باید زوجین قبل از ازدواج راجع به ارتباط با خویشان خود به گفتگو بنشینند، و باورهای خود را راجع به مادر شوهر، مادر زن، خواهر شوهر و ... که متأسفانه در جامعه ما باورهای غلطی را راجع به شخصیت های مذکور در ذهن ما کرده اند که باید از این سم روحی پرهیز کرد.

ج) آینده: باید تعهد بدهید که آینده یکدیگر را تضمین کنید. چرا که آینده هر دوی شما در گرو پشتیبانی هردوتان از یکدیگر است.

د) میل جنسی: پسر و دختری که می خواهند با هم زندگی خود را آغاز کنند، باید متعهد شوند که از لحاظ جنسی یکدیگر را ارضاء کنند. شاید برای خیلی ها این مبحث بیهوده جلوه کند. اما اگر سری به مراکز طلاق بزنید، متوجه خواهید شد دلیل خیلی از طلاقها عدم کامیابی از یکدیگر است. در زمینه ازدواج نکات زیادی وجود دارد که از حوصله این مقاله خارج است. ان شا الله اگر سعادتی بود در شماره های بعدی بیشتر در این زمینه با شما همراهان همیشه مهربانم صحبت خواهم کرد. خداوند یار و نگه دار تمامی شما باشد.

شاد باشید و سرافراز

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.